donderdag 3 januari 2013

Maten

Onlangs kwam ik erachter dat er mensen zijn die geen vrienden hebben maar "maten".
Aangezien ik meer een vrienden persoon ben fascineert dat me, maten. Maten zijn niet hetzelfde als vrienden. Volgens mij moet je een man zijn om maten te kunnen hebben.

Maten drinken samen bier, praten over vrouwen, voetbal en computers. Braden het vlees op een BBQ, sjouwen banken drie trappen omhoog, op hun rug, en komen je elektra wel even aanleggen. Eigenlijk zijn maten vooral functioneel.

Vrienden daar in tegen zijn emotioneler, die drinken wijn tot diep in de nacht, pratend over dromen en wat ze bezighoud, appeltaart en liefde, heel veel over liefde. Vrienden kunnen zowel mannen als vrouwen zijn. En alles wat maten kunnen, kunnen zij misschien ook wel, je weet het alleen niet zeker, in die zin zijn vrienden dus verrassender. Minder voor de hand liggend.Vrienden zijn emotioneler.

Ik heb vrienden waarmee ik soms maten dingen doe, zoals fikkie stoken, bbq'en voor het ontbijt, op Hunnenbedden klimmen of op de foto gaan bij het bordje van Maaskantje. Maar die bbq is dan vooral heel culinair, met gegrilde groentes, en tomatensoep, en er word zoveel bij gegiebeld en gekletst over de belangrijke dingen des levens dat zelfs deze activiteiten dan weer vooral vrienden activiteiten worden.

Ondertussen fantaseer ik over de romantiek van maten, die gaan vissen, en dan drie dagen niet met elkaar praten, behalve dan om elkaar af te zeiken over de lengte van hun penissen. Denk dat ik het saai zou vinden. En snel terug zou verlangen naar mijn vrienden, die gewoon lief mogen zijn en niet alleen nuttig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten