zaterdag 25 februari 2012

Opruimen

Het leek me een goed idee om solidair met de mensen die vasten mijn eigen 40 dagen projectje te beginnen. Dus maakte ik een lijstje van mogelijke projecten.

* weer beginnen met sporten
* meer mediteren
* iedere dag iets opruimen (al is het maar een kastje, doos, la of tafeltje)
* minder computeren
* meer breien
* meer spelen op mijn bassgitaar

Ergens had ik het idee in mijn achterhoofd dat het me allemaal wel zou lukken, maar uiteindelijk heb ik me gefocust op minder computeren en iedere dag iets opruimen.

Woensdag ruimde ik dus mijn salonstafel op. Ik heb zo'n model met een plank eronder die steeds voller gepropt word met spullen. Die spullen moesten weg, gewoon verdwijnen. De ruimte die ik daarmee overhield kon ik gebruiken om de tijschriften die ik ergens in de hoek van de woonkamer op de grond had liggen neer te leggen. Veel verder kwam ik vandaag niet want dit bleek ook de plek te zijn waar ik mijn dagboekjes neer gelegd had. Dus las ik stukjes tekst over het grote verdriet dat ik 4 jaar geleden had toen mijn lief en ik besloten niet meer met elkaar verder te gaan en ik hierheen verhuisde.

Donderdag was mijn gang aan de beurt. Ik ruimde de schoenen berg die onder het tafeltje dat daar voor de sier staat netjes op. Ook staat hier een kastje met badkamer spulletjes dat ik niet kwijt kan in mijn badkamer. Ik ging door een heel verleden van haardrachten heen. Potjes wet hair look, van toen mijn haar nog korter was en ik vooral rommelig haar wilde hebben. Flesjes spul dat mijn slag netjes strak moest trekken van kort daarna, toen het vooral netjes moest zijn. En heel veel potjes, spuitbusjes en mouse om van mijn matige slag weelderige krullen te maken, een periode waar ik nog steeds in zit. Alles waar ik geen krullen van krijg moet het veld ruimen. Evenals het overgrote deel van mijn body lotion collectie, een pakje haarverf in een saaie kleur dat ik ooit van iemand kreeg en een verzameling zonnebrandcreme van twee jaar geleden. Ik vond een potje dagcreme waarvan ik niet meer wist dat ik het op voorraad had en voelde me intens gelukkig met deze vondst. Net wat ik nodig had.

Op vrijdag was mijn slaapkamer aan de beurt. Een van de weinige kamers die ik af kan sluiten. Dus meer dan eens gooi ik hier een tasje spulletjes uit de woonkamer neer omdat er bezoek komt en ik geen tijd heb echt op te ruimen. Bovendien ruim ik de helft van mijn bed vaak in als een soort van kantoor. Hele stapels boeken, tijdschriften en notitie boekjes liggen er. Shopvriendin die op bezoek kwam storte zich ondertussen op mijn wasgoed. Hele stapels had ik verzameld, klaar om opgevouwen te worden en in mijn kast te verdwijnen. Ondertussen vond Shopvriendin dat mijn kapstok beter achter mijn bed konden staan. Nu stonden daar de dozen met spullen die ik voor mijn sprookjesjuf workshops gebruik, die volgens haar beter naar de berging konden verhuizen. Met het laatste was ik het niet eens, maar die kapstok was misschien wel een idee. Het is nogal een sta in de weg. Dus werd de kapstok leeggehaald. In een van de tassen die eraan hingen vond ik mijn amethysten ring tegen, gekocht in Mexico en lang geleden al verloren beschouwd, ik had zelfs al een vervanging gekocht. In een ander tasje vond ik mijn Yoga kaarten terug, ook deze was ik al weken kwijt. Voor de rest vond ik vooral veel troep, huppakee, weg ermee! Mijn bed is nu weer gewoon een bed, en er bleek een vloer in mijn slaapkamer te liggen. *SHOCK* Als ik op deze manier door ga heb ik niet eens genoeg spullen om 40 dagen op te ruimen. Kom ik misschien toch nog aan een van mijn andere doelen toe :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten