maandag 27 februari 2012

Lievelingsdingen

Ik ben een voorstander van lievelingsdingen.Omdat ze je instant blij maken, of omdat ze je helpen focussen. Hoewel dit soms wenkbrauwen doet optrekken. Toen ik een foto maakte van een Artemisbeeld in Rome vond een van mijn reisgenoten dat maar raar. "Maar het is mijn lievelingsgodin", riep ik uit. Dit maakte het alleen nog maar raarder. Want wie heeft er nu een lievelingsgodin? Nu ja, ik dus! Daarom een lijstje met mijn lievelingsdingen.

Mijn lievelingsgodinnen zijn Artemis, Nehalenia en Hekate.
Mijn lievelingssteen is Amathyst
Mijn lievelingskleuren zijn rood, groen, zwart en paars
Mijn lievelingsgetal is 8 al vind ik 888 nog mooier
Mijn lievelings zangeres is An Pierle
Mijn lievelingsscrijfsters is Jeanette Winterson
Mijn lievelingsbloemen zijn rozen en madeliefjes
Mijn lievelingssprookjes zijn koning lijsterbaard, duimelijntje en 12 wilde zwanen
Mijn lievelingstoneel actrice is Linda van Dijck
Mijn lievelinsschrijver is Ernst van der Kwast (of Tommy Wieringa, een lastige keuze)
Mijn lievelingsdrankje is thee
Mijn lieveling alcohol houdende drankje is mede
Mijn lievelingsbeddengoed is van PIP
Mijn lievelingsservies is van BLOND Amsterdam
Mijn lievelingsfestivals zijn Lowlands en WGT
Mijn lievelingspennen zijn mijn vulpen, mijn kroontjespen en mijn stabilo's
Mijn lievelingskunstenaars zijn Van Gogh, Frida Kahlo, Escher, Hundertwasser en een of andere chinese vrouw waarvan ik niet meer weet hoe ze heet maar die wel hele coole roze boos kijkende poppetjes in hele vrolijke werelden vingerverft
Mijn lievelingsyoga houding is de boom
Mijn liefelingskledingstukken zijn jurkjes en rokken
Mijn lievelingsgroente is spinazie
Mijn lievelingssnelkaar recept is pasta, maar ik vind Grieks koken ook erg leuk als ik wat meer tijd heb.

eigenlijk heb ik best veel lievelingsdingen

1 opmerking: