maandag 14 november 2011

Tien dingen waarvan ik weet dat ze waar zijn

Visje stuurde mij het volgende filmpje waarin Sarah Kay een betoog houd over gedichten en lijstjes. In dit betoog vraagt ze mensen een lijstje te maken met tien dingen waarvan ze weten dat ze waar zijn. En die lijstjes vervolgens te vergelijken met mensen uit hun omgeving die ook zo'n lijstje hebben gemaakt. Volgens haar zou je versteld staan van de dingen die overeenkomen, de dingen die jij zelf precies tegen over gesteld vind en de dingen waar je nog nooit aan gedacht had.

Kijk eerst haar inspirerende filmpje.
Sarah Kay: If I should have a daughter ... | Video on TED.com

Maak dan je eigen lijstje en zet deze als reactie hieronder, op Facebook of plaats deze op je eigen blog.

Tot slot, lees mijn lijstje en kijk of Sarah gelijk heeft.

Tien dingen waarvan ik weet dat ze waar zijn

1 Oudste kinderen hebben een andere plaats in het gezin dan jongste kinderen. Ieder kind in een gezin word bovendien anders opgevoed.

2 Er zijn dingen die je liever niet weet van je vrienden

3 Een koe is doorgaans zwart/wit gevlekt, maar niet alles dat zwart/wit gevlekt is is een koe

4 Dat iets geschreven staat wil niet zeggen dat het daardoor waar is

5 Twijfel overal aan, ook aan mij en aan jezelf

6 Het is niet nodig om een mevrouw of een meneer te worden, jezelf zijn is goed genoeg

7 Goed is soms gewoon goed genoeg

8 Dingen met stipjes en of strikjes zijn leuker

9 Er bestaat niet zoiets als sneldrogende nagellak

10 Mijn vrienden en familie zijn de liefste van de hele wereld!

2 opmerkingen:

  1. Tien dingen waarvan ik weet dat ze waar zijn: http://haagjes.blogspot.com/2011/11/tien-dingen-waarvan-ik-weet-dat-ze-waar.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk dat je ook een lijstje hebt gemaakt. Ik hoop dat er meer lijstjes volgen, bij jou of bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen